21 Ağustos 2008 Perşembe

Kursta super ama evde becerebilecek miyim?Malzemeler nerden alinacak?

Isin en heyecanli ve zor kismi bu oldu .Zo cunku ne nerden alinir henuz bilmiyorum .O gun is donusu Cikolata malzemeleri almak icin Metro Market`in yolunu tuttuk.Esim sagolsun beni var gucuyle destekliyor ve her aninda yanimda.

Metrodan pastacilik malzemeleri bolumu var hep goruyordum ama cok uzak ve profesyonel malzeme grubu gibi gozuktugu icin es geciyordum bu sefer anlayarak birseyler alabilcektim.Mustafa beyden aldigim bilgiler dogrultusunda Kuvertur cikolata almam gerekiyordu .

Elit marka Kuvertur cikolata aldim 2,5 kg bloklar halinde satiliyor sanirim Bitter olani 23 ytl civarindaydi .http://www.elit-chocolate.com/tr/endustriyel_urunler.phpve yine Elit`in kakaosu. oda 15 ytl civarindaydi ...
Pudra sekerinde ise tek isim konya sekeri http://www.konyaseker.com.tr aradik ama metrodan temin edemedik ozellikle tercih edilmesi gereken bi pudra sekeri berrak ve homojen olarak dagiliyor...

Cikolata yapiminda Kuvertür Çikolatanin onemi cok buyuk . Çikolata yapımı için önce kakao çekirdekleri eziliyor ve kakaonun yağı ile özü birbirinden ayrılıyor. Beyaz küvertür ağırlıklı olarak kakao yağı ve süttozundan oluşurken, bitter ya da sütlü (siyah renkli) küvertür ise kakao yağı, süttozu, şeker ve çikolatanın kendinden oluşuyor. Kuvertür çikolatanın diğer çikolatalardan farkı; kakao yağı oranının yüksek, pürüzsüz, parlak olması ve kolay erimesidir. Kuvertür çikolatalar 1,5 ve 2,5 kg’lık ambalajlarda satılıyor. piyasada 4 çeşidi mevcut; Bitter, Sütlü, Frambuazlı ve Fildişi dedikleri beyaz çikolata.Arti extra sutlu veya extra bitter gibi %70 kakao oraninda cesitleride mevcut.

Gerçek çikolata kakao yağından yapılır. Böylece ağızda hemen erir ve muhteşem bir tat bırakır. Çikolata alırken içindekilere mutlaka bakın. Eğer içinde kakao yağı varsa işte o gerçek çikolatadır.. Kaliteli bir çikolatayı, elinize alınca vücut ısısı ile hemen erimesinden de anlayabilirsiniz. Kestiğinizde de kaliteli bir çikolatanın içi berrak ve saydam olurken kalitesizleri damar damar olur.

0 yorum:

 

Gezdim-Pişirdim-Yazdım Template by Ipietoon Cute Blog Design