21 Ağustos 2008 Perşembe

Cikolata Eritme (BENMARI) ve Sogutma

Çikolata eritme

Cikolkata direkt atese maruz birakilmadan 40-45 derece arasinda eritilmelidir.Bu isleme `bain-marie` (benmari) usulu yani iicnde sicak su bulunan kabin icerisine konan ertitme kabinda yapilmasi uygundur. Ayrica mikrodalga firinda da eritilebilirmis.40-45 derece arasinda eritilen cikolata yaklasik 30 dereceye indiginde calismaya haizr hale gelir.

Büyük bir kaseyi içinde az miktarda kaynar su bulunan bir tencereye oturtun. Kasenin dibi suya değmemeli. Çikolatayi küçük parçalara bölün, kasede kısık ateşte erimeye bırakın.Çikolata 10 dakika sonra eriyecek, yumuşak ve parlak olacak. Ateşten alıp iyice karıştırın. Artık kullanıma hazırdır

Benmari Usulü
Isıyla direkt temas etmemesi gereken gıdalar bu yöntemle pişirilir veya eritilir. Gıdanın bulunduğu kap, ocak üzerindeki veya fırın içerisindeki sıcak su dolu bir başka kabın üzerine oturtularak gıdanın pişirilmesi veya eritilmesi işlemi gerçekleştirilir.Benmari usulü bir yemek pişirirken en önemlisi bu işe uygun bir tencere kullanmanız. Aksi halde pişim çok uzun sürer. Derin tencerelerden kaçınmalısınız. Su dolu kabın dibine küçük bir tabak koymayı deneyin. Böylece hararetli bir pişime engel olabilirsiniz.

Sogutma Derecesi :Islenmis cikolatalarin uygun sogutma derecesi 15-18 derecedir.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

cok saolun beni bilgilendirdiniz

Adsız dedi ki...

merhaba
acaba hangi çikolatayı kullanmamızı önerirsiniz?

Unknown dedi ki...

Ben elite marka çikolatayı kullanıyorum ve cok memnunum.Metro gross marketlerde bulunuyor

 

Gezdim-Pişirdim-Yazdım Template by Ipietoon Cute Blog Design