18 Ağustos 2011 Perşembe

PİDEZZA

                                                                     PİDEZZA
                                                         
                                                            Nam-ı diğer PİDE PİZZA



                    Hoş geldi hatta yavaş yavaş sonuna geliyoruz mübarek  Ramazan ayının .Ramazan denilince pide ve güllaç ilk akla gelenlerden olur .Bizim evde de durum aynı pide Ramazanımızın baş aktörü. Ekmeğin yerini pide alıyor özellikle şöyle fırından yeni çıkmış miss gibi kokan pideye dayanamıyoruz .İnsan aç olunca o kokuya dayanamıyor ve alıyor sonuş ise  yiyebileceğimizden daha fazla pide ....
Pide sıcakkken çok güzel ama soğuduğunda hatta ertesi güne kalıyorsa ekmekten daha çabuk bayatlıyor hele birde 2 gün beklemişse vay o pideyi yemeğe kalkışanın haline ..

Durum böyle olunca atmaya kıyamadığın pideleri değerlendirmek zorundasın :) Bende pideler atılmasın diye kafama göre bir tarif geliştirdim hem iftarda hem sahurda çok beğenildi .Yapımı  çok kolay olduğu için zevkle yapıyorsun artı dolaptaki herşey malzemen olabiliyor.
Ben Ramazan boyunca 6-7 kere yaptım hepsi de farklı çeşit oldu .Gelelim Pide pizza benim deyimimle PİDEZZAnın tarifine ;


Malzeme :

Pide
kaşar peyniri
Telli trabzon peyniri
zeytin
sucuk
yeşil biber
Labne peyniri
mısır


Sosu için ;
2 kaşık salça
2 kaşık yağ ( Ben hiç koymuyorum )
3-4 adet olgun domates
3-4 adet salçalık kırmızı biber
1 kaşık şeker
1 kaşık sirke
tuz
karabiber
köri
yenibahar
nane
kekik
fesleğen ve sevdiğiniz tüm baharatlar
acı biberyada kırmızı pul biber


Sosun Yapılışı :

Domates ve salçalık biberleri minik minik doğrayın .Sos tenceresine arzuya göre 2 kaşık yağ koyun.Yağ kızıdktan sonra salçayı eritin üzerine domates ve biberleri ekleyin .Tuzunu , şekerini,sirkesini ve tüm istediğiniz baharatları koyup kaynamasını bekleyin ve ılınması için biraz bekletin .

Pidezza'nın Yapılışı :


Pideleri kare şeklinde kesmeye çalışın yada doğal haliyle kalsın .Sonra pideyi ortadan  ikiye kesin böylelikle hamur kısmı daha incelmiş oluyor ikiye ayırdığınız pideleri suya tutup hemen çekin çok ıslanmasınlar ama kuruda kalmasınlar .Tepsiye yaglı kağıt dizin yada borcama  öylece yerleştirin ve üzerine hazırladığınız sondan bolca dökün  yada bu işlemi tersten  yapabilirsiniz .Yani pideleri sosun içine batırıpta pideleri tepsiye de dizebilirsiniz.Üzerine ben dolapta kaşar yerine trabzon telli peyniri  olduğu için telli peynirden koydum .Sucukları ince şeritler halinde kestim  yerleştirdim .Mısır ekledim . Yeşil zeytin koydum .Renk versin diye ince şerit halinde yeşil biber koydum .En üstüne de dolapta yarım kalan Labneden çay kaşıkları ile azar azar Labne peyniri koydum .Sonra hazırladığım pizzamı 10-15 dakika 150-180 C sıcaklığındaki fırına koydum ve peynirler eridiğinde çıkardım .Yumuşak ve inanılmaz lezzetli pidezzalarım oldu : ) Gerçekten pizza tadında ...Afiyet olsun

0 yorum:

 

Gezdim-Pişirdim-Yazdım Template by Ipietoon Cute Blog Design